Deneme bonusuDeneme bonusu veren siteler
loader image

Ekspertyza stanu technicznego mostu nad rzeką Pilicą zlokalizowanego w km 35+385 drogi wojewódzkiej nr 731 w miejscowości Białobrzegi – część przedwojenna i powojenna

Zamawiający: Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Most czteroprzęsłowy o schemacie statycznym łukowym z jazdą dołem.
Długość obiektu – 265,60 m.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Niszczące i nieniszczące badania materiałowe oraz badania chemiczne betonu.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności normowej, użytkowej i wyznaczenie klasy obciążenia MLC.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ekspertyza obiektu mostowego M16 nad koncesyjnym odcinkiem autostrady A4 Katowice – Kraków w km 355+125

Most czteroprzęsłowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 97,40 m.

Zamawiający: Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Ekspertyza wiaduktu miała na celu określić wpływ nieprawidłowościami w zakresie łożyskowania oraz w zakresie stanu technicznego przekryć dylatacyjnych na nośność i użytkowalność obiektu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Dokładną Inwentaryzację geometryczną i fotograficzną łożysk obiektu.
  • Inwentaryzację geometrii całego obiektu przy pomocy techniki skanowania laserowego.
  • Ocenę stanu technicznego łożysk i przekryć dylatacyjnych.
  • Inwentaryzację pozostałych uszkodzeń.
  • Analizę obliczeniową obiektu uwzględniającą uszkodzenia łożysk.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ocena stanu technicznego z określeniem przyczyn powstania uszkodzeń i oceną bezpieczeństwa użytkowania mostu przez Odrę w km 0+000 drogi krajowej nr 22 w m. Kostrzyn nad Odrą z podaniem zaleceń eksploatacyjnych

Zamawiający: GDDKiA, Oddział w Zielonej Górze.

Most sześcioprzęsłowy w tym:
trójprzęsłowy układ ciągły o konstrukcji żelbetowej
trójprzęsłowy układ ciągły w postaci składanego mostu stalowego typu D-Brücke
Długość całkowita obiektu – 255,0 m.

Ekspertyza miała na celu określenie wpływu uszkodzeń na nośność i trwałość obiektu. Z uwagi na uszkodzenia i typ konstrukcji zalecono budowę nowego obiektu w zamian za część stalową. Ekspertyzę przedmiotowego obiekty wykonaliśmy również 3 lata wcześniej wraz z drugim obiektem mostem nad Wartą.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Niszczące i nieniszczące badania materiałowe oraz badania chemiczne betonu.
  • Pomiar ubytków korozyjnych w elementach stalowych przęseł.
  • Kontrolę połączeń śrubowych konstrukcji stalowej.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności normowej.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ekspertyza techniczna mostu Karpackiego na rzece Wisłok w ciągu al. Powstańców Warszawy w Rzeszowie

Zamawiający: Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie.

Most czteroprzęsłowy o schemacie statycznym belki wolnopodpartej.
Długość obiektu – 97,40 m.

Ekspertyza miała na celu określenie poprawności wykonanych prac naprawczych oraz wpływu uszkodzeń na przydatność użytkową obiektu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Nieniszczące badania materiałowe oraz badania chemiczne betonu.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności normowej i użytkowej.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ocena stanu technicznego uderzonej przez pojazd ponadgabarytowy kładki dla pieszych nad drogą nr 30 (km 22+878) w miejscowości Lubań

Zamawiający: Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Most czteroprzęsłowy o schemacie statycznym łukowym z jazdą dołem.
Długość obiektu – 265,60 m.

Ekspertyza miała na celu określenie wpływu uszkodzeń na przydatność użytkową obiektu. Stwierdzono, że biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia obciążeń dynamicznych w strefie uszkodzeń, koncentrację naprężeń w miejscach pęknięć i deformacji oraz podatność kładki na wpływy dynamiczne, w zastałym stanie mogą wystąpić przekroczenia nośności, co definitywnie wyklucza możliwość użytkowania obiektu do czasu wykonania remontu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Niszczące i nieniszczące badania materiałowe oraz badania chemiczne betonu.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności normowej, użytkowej i wyznaczenie klasy obciążenia MLC.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ekspertyza stanu technicznego wiaduktu nad torami PKP w ciągu ul. Limanowskiego w Olsztynie

Zamawiający: Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

Wiadukt  o schemacie statycznym jednoprzęsłowej belki gerberowskiej.
Długość obiektu – 59,50 m.

Z uwagi na schemat statyczny obiektu w trakcie wykonywanej ekspertyzy szczególnie zwrócono uwagę na stan techniczny przegubów. Ich stan jest kluczowy dla bezpiecznego użytkowania obiektu. Na podstawie wykonanej ekspertyzy zalecono wykonanie nowego obiektu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Nieniszczące badania materiałowe oraz badania chemiczne betonu.
  • Inwentaryzację uszkodzeń ze szczególnym uwzględnieniem uszkodzeń przegubów wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności normowej, użytkowej i wyznaczenie klasy obciążenia MLC.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.
  • Przegląd pięcioletni stanu technicznego wiaduktu.

Ekspertyza uszkodzonego przęsła wiaduktu nad drogą krajową nr 16 (obwodnica Ełku), km 2+347

Zamawiający: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Olsztynie.

Wiadukt dwuprzęsłowy o schemacie statycznym belki ciągłej.
Długość obiektu – 49,04 m.

Ekspertyza dotyczyła uszkodzeń powstałych na skutek uderzenia pojazdu w konstrukcję nośną przęsła i ich wpływu na dalszą możliwość bezpiecznego użytkowania obiektu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Szczegółową inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie możliwości, wariantów, technologii i kosztów naprawy uszkodzonego przęsła.
  • Określenie nośności normowej i użytkowej po wykonaniu naprawy uszkodzonego przęsła.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ekspertyza stanu technicznego mostu w km 5+514 w ciągu DP 2614S nad rzeką Bładnicą miejscowości Bładnice

Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Cieszynie.

Most trzyprzęsłowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 19,77 m.

W wyniku wykonanej ekspertyzy stwierdzono niedostateczny stan techniczny obiektu z uwagi na znaczne ubytki, wykruszenia oraz zniszczenie betonu przyczółków; pęknięcia, zarysowania, ubytki i odspojenia otuliny belek prefabrykowanych z odsłoniętym korodującym zbrojeniem głównym oraz nadmierne ugięcia dźwigarów. Powyższe uszkodzenia znacząco wpływają na obniżenie nośności i użytkowalności obiektu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Inwentaryzację ugięć skanerem 3D.
  • Nieniszczące badania materiałowe.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności normowej, użytkowej i wyznaczenie klasy obciążenia MLC.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.
  • Koncepcję remontu i przebudowy obiektu.

Przeglądy okresowe

Przeglądy okresowe roczne i pięcioletnie wykonywano m. in. dla poniższych Zarządców:

  • Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  • Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach
  • Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku
  • Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
  • Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie
  • Gmina Bieruń
  • Gmina Czosnów
  • Gmina Lelów
  • Gmina Myszyniec
  • Gmina Oświęcim
  • Gmina Strumień
  • Gmina Pyskowice
  • Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie
  • Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach
  • Miasto Rydułtowy
  • Miasto Tychy
  • Miasto Ustroń
  • Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu