Deneme bonusuDeneme bonusu veren siteler
loader image
Ekspertyza stanu technicznego (przegląd specjalny) mostu kolejowego w km 44,482 linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim nad rzeką Skawa w Zatorze

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie.

Most trzyprzęsłowy, kratownicowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 207,40 m.

Przegląd miał na celu określenie prac remontowych potrzebnych do wykonania na obiekcie w celu przywrócenia jego pierwotnych parametrów użytkowych. Do inwentaryzacji geometrycznej posłużono się nowoczesnymi metodami pomiarowymi, przy użycia skanera 3D oraz drona.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną mostu.
  • Badania wytrzymałościowe i chemiczne stali konstrukcyjnej.
  • Badania wytrzymałościowe niszczące i nieniszczące betonu podpór.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Raport z przeglądu specjalnego mostu kolejowego w km 167,917 linii kolejowej nr 3 Warszawa Zachodnia – Kunowice nad rzeką Rgilewka w m. Grzegorzew

Most jednoprzęsłowy, blachownicowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 32,70 m.

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Warszawie.

Przegląd specjalny miał na celu określenie warunków użytkowania obiektu w aktualnym stanie technicznym.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną mostu.
  • Badania wytrzymałościowe i chemiczne stali konstrukcyjnej.
  • Badania wytrzymałościowe nieniszczące betonu podpór.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Raport z przeglądu specjalnego tunelu liniowego w km 84,671 linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie w Bardzie

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Opolu.

Tunel jednonawowy.
Długość całkowita obiektu – 363,00 m.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną obiektu.
  • Inwentaryzacja geometryczną i materiałową warstw obudowy tunelu poprzez wykonanie przewiertów kontrolnych.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obudowy tunelu.
  • Określenie warunków geologicznych w rejonie tunelu.
  • Szczegółową analizę skrajni budowli i skrajni taboru.
  • Weryfikację rozwiązań projektowych remontu tunelu wykonanych w latach wcześniejszych.
  • Przedstawienie wariantów remontu.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Ekspertyza techniczna konstrukcji wiaduktu kolejowego w km 26,756 linii kolejowej nr 137 nad ulicą Piwną w Gliwicach po uderzeniu pojazdu

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach.

Wiadukt trzyprzęsłowy o schemacie statycznym belki wolnopodpartej.
Długość eksploatacyjna obiektu – 174,42 m.

Ekspertyza miała na celu zinwentaryzowanie uszkodzeń powstałych na skutek uderzenia pojazdu w  dźwigar oraz określenie wpływu tych uszkodzeń na pracę konstrukcji. Z uwagi na lokalizację obiektu w centrum miasta.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną uszkodzonego dźwigara, odchyłek i deformacji słupów.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Ocenę pracy konstrukcji z uwagi na uszkodzenia powstałe w wyniku uderzenia pojazdu w dźwigar.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Raport z przeglądu specjalnego – Ekspertyza techniczna – mostu w km 243,845 linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka nad rzeką San w Przemyślu

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie.

Most trzyprzęsłowy, kratownicowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 186,60 m.

Ekspertyza miała na celu określenie warunków użytkowania obiektu w aktualnym stanie technicznym po ponad stu latach od czasu wybudowania mostu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną mostu.
  • Badania wytrzymałościowe i chemiczne stali konstrukcyjnej.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.
  • Opracowanie koncepcji budowy nowego obiektu.

Raport z przeglądu specjalnego mostu w km 369,778 linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew nad rzeką Brdą oraz nad ulicami Nadrzeczną i Żeglarską w Bydgoszczy

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy.

Most trzyprzęsłowy o schemacie statycznym łukowym.
Długość obiektu – 90,75 m.

Przegląd specjalny miał na celu określenie warunków użytkowania obiektu w aktualnym stanie technicznym po ponad stu latach od czasu wybudowania mostu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną mostu.
  • Analizę skrajni budowlanej na obiekcie.
  • Niszczące i nieniszczące badania wytrzymałości betonu oraz badania chemiczne. Badanie zbrojenia skanerem Hilti.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Raport z przeglądu specjalnego mostu w km 261,615 linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód – Skandawa

Zamawiający: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Most pięcioprzęsłowy o schemacie statycznym sklepionym.
Długość obiektu – 33,90 m.

Przegląd specjalny miał na celu określenie warunków użytkowania obiektu w aktualnym stanie technicyzm po ponad stu latach od czasu wybudowania mostu.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną mostu.
  • Analizę skrajni budowlanej na obiekcie.
  • Niszczące badania wytrzymałości muru ceglanego oraz ocena makroskopową muru.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Raport z przeglądu specjalnego wiaduktu kolejowego w km 2,208 linii kolejowej nr 681  Nowa Wieś – Stare Koźle

Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach

Raport z przeglądu specjalnego wiaduktu kolejowego w km 2,208 linii kolejowej nr 681 Nowa Wieś – Stare Koźle.
Długość obiektu – 6,90 m.

Przegląd specjalny miał na celu określenie warunków użytkowania obiektu w aktualnym stanie technicznym. Ciekawostką jest fakt, że jest to pierwszy obiekt w naszej firmie, którego inwentaryzację geometryczna i inwentaryzację uszkodzeń wykonano tylko przy użyciu drona. W ramach zadania wykonano łącznie przeglądy specjalne 9 obiektów inżynieryjnych.

W ramach ekspertyzy wykonano:

  • Inwentaryzację geometryczną wiaduktu.
  • Niszczące i nieniszczące badania wytrzymałości betonu oraz badania chemiczne. Badanie zbrojenia skanerem Hilti.
  • Inwentaryzację uszkodzeń wraz z dokumentacją fotograficzną i rysunkową.
  • Określenie aktualnej nośności obiektu i maksymalnej prędkości na obiekcie.
  • Określenie rodzaju, ilości niezbędnych prac utrzymaniowych i remontowych.
  • Określenie strategii dalszego postępowania z obiektem.

Przeglądy okresowe

Przeglądy okresowe roczne i pięcioletnie wykonywano m. in. dla poniższych Zarządców:

  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Łodzi
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach
  • PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu
  • PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach
  • PROTOR S.A.