Projekty remontów obiektów mostowych

Świętoniowa – DP P 1579R km 5+990

Pyskowice – most nad kanałem Gliwickim

Łupków – LK 107 km 50,451
Kładka w km 5+990 drogi powiatowej nr P 1579 R na rzece Wisłok w miejscowości Świętoniowa
Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Przeworsku.
Kładka piecioprzęsłowa, skrajne przęsła o konstrukcji stalowej belkowej, przęsło środkowe podwieszone do lin nośnych.
Długość obiektu – 119,46 m.
Rozpiętości teoretyczne przęseł – 10,75 + 10,85 + 75,90 + 10,85 + 10,75 m.
Szerokość użytkowa – 2,98 ÷ 3,05 m.
Zakres remontu:
- Oczyszczenie podpór, uzupełnienie ubytków, iniekcja zarysowań, zabezpieczenie antykorozyjne.
- Wymiana lin nośnych i ich zakotwienia.
- Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej.
- Wymiana nawierzchni kładki.
- Wymiana balustrady.
Most drogowy w ciągu ul. Piaskowej nad Kanałem Gliwickim w Pyskowicach
Zamawiający: Gmina Pyskowice.
Most jednoprzęsłowy, łukowy z jazda dołem o schemacie statycznym belki wolnopodpartej.
Długość obiektu – 46,05 m.
Rozpiętość teoretyczna przęsła – 45,10 m.
Szerokość mostu – 8,15 m.
Zakres remontu:
- Wymiana zabudowy pomostu.
- Oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej.
- Oczyszczenie i konserwacja łożysk.
- Oczyszczenie oraz uzupełnienie ubytków na powierzchniach betonowych.
Tunel liniowy w km 50,451 linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków
Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie.
Tunel liniowy o konstrukcji sklepionej kamiennej w części z wtórną konstrukcja żelbetową.
Długość obiektu – 144,50 m.
Światło poziome – 5,98 ÷ 8,33 m.
Światło pionowe – 5,47÷ 6,72 m.
Zakres remontu:
- Wzmocnienie kamiennego sklepienia metodą torkretowania.
- Montaż systemu drenażowego i izolacji.
- Uszczelnienie dylatacji obwodowych.
- Uzupełnienie ubytków betonu.
- Oczyszczenie i zabezpieczenie konstrukcji przez hydrofobizację.
- Wymiana nawierzchni torowej.
- Naprawa ścian oporowych.
- Odwodnienie terenu nad tunelem.

Krościenko – LK 108 km 152,343

Strumień – DP 2633S

Kukuryki – most na przejściu granicznym
Wiadukt kolejowy w km 152,343 linii nr 108 Stróże – Krościenko nad droga krajową nr 84 w Ustrzykach Dolnych
Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie.
Wiadukt jednoprzęsłowy, blachownicowy z pomostem otwartym o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 29,80 m.
Rozpiętość teoretyczna przęsła – 28,80 m.
Szerokość wiaduktu – 5,02 m.
Norma obciążeń – NL.
Zakres remontu:
- Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej.
- Konserwacja łożysk.
- Wymiana nawierzchni torowej na obiekcie i dojazdach.
- Wymiana nawierzchni chodnika służbowego.
- Montaż poręczy.
- Obetonowanie przyczółków.
- Odwodnienie strefy zasypki za przyczółkami.
- Wykonanie schodów skarpowych.
Most drogowy w ciągu drogi powiatowej nr 2633S nad Wisła w Strumieniu
Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie.
Most dziewięcioprzęsłowy, stalowy, kratownicowy z jazdą dołem o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej oraz żelbetowy, belkowy o schemacie statycznym belki ciągłej.
Długość obiektu – 147,16 m.
Rozpiętości teoretyczne przęseł – 49,25 + 11,65 + 12,60 + 12,55 + 12,10 + 11,60 + 12,00 + 11,90 + 12,40 m m.
Szerokość wiaduktu – 8,20 m, 7,00 m.
Nośność – klasa C wg PN-85/S-10030.
Zakres remontu:
- Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej.
- Wymiana dylatacji oraz konserwacja łożysk.
- Uzupełnienie ubytków betonu w podporach.
- Wykonanie nowej izolacji i nawierzchni jezdni.
- Wykonanie nowych balustrad i barier ochronnych.
- Wykonanie płyt przejściowej.
- Wzmocnienie skrajnej belki oraz wykonanie odbudowy skrzydeł.
Projekt przebudowy mostu na rzece Czapelce w ciągu drogi celnej na Drogowym Przejściu Granicznym w Kukurykach
Zamawiający: Lubelski Zarząd Przejść Granicznych w Chełmie.
Most dwuprzęsłowy, żelbetowy płytowy o schemacie statycznym belki wolnopodpartej.
Długość obiektu – 19,49 m.
Rozpiętości teoretyczne przęseł – 9,07 + 9,42 m.
Szerokość mostu – 12,30 m.
Nośność – klasa C wg PN-85/S-10030.
Zakres remontu:
- Wymiana zabudowy pomostu.
- Rozbiórkę betonowych gzymsów.
- Rozkucie dźwigara płytowego w strefie podporowej.
- Budowa betonowej napłyty.
- Wykonanie płyt przejściowych.
- Wykonanie nowej izolacji przeciwwodnej.
- Budowa nowych kap chodnikowych.
- Oczyszczenie i zabezpieczenie powierzchni betonowych.

Tychy – DK1 nad Al. Piłsudskiego

Olszanica – LK 108 km 135,853

Nowiny Horynieckie – LK 101 km 62,815
Most drogowy w ciągu drogi krajowej nr 1 nad ulicą Piłsudzkiego w Tychach
Zamawiający: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach.
Wiadukt czteroprzęsłowy, strunobetonowy z belek typu Płońsk o schemacie statycznym belki ciągłej.
Długość obiektu – 65,25 m.
Rozpiętość teoretyczna przęsła – 3 x 17,5 + 9,45 m.
Szerokość wiaduktu – 14,19 m.
Nośność – klasa A wg PN-85/S-10030.
Zakres remontu:
- Wzmocnienie filarów i oczepów przez ich obetonowanie.
- Powierzchniową naprawę uszkodzeń korpusów przyczółków.
- Poprawę stateczności przyczółka.
- Wymianę łożysk na przyczółkach.
- Naprawę powierzchniową belek prefabrykowanych.
- Wzmocnienie i uciąglenie konstrukcji ustroju.
- Wymianę wyposażenia mostu.
Most stalowy w km 135,853 linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko
Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie.
Most trzyprzęsłowy, stalowy belkowy z pomostem otwartym o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej.
Długość obiektu – 66,18 m.
Rozpiętość teoretyczna przęsła – 2 x 22,95 + 18,20 m.
Szerokość mostu – 5,00 m.
Zakres remontu:
- Wymiana nawierzchni torowej na obiekcie.
- Remont konstrukcji stalowej przęseł i poręczy.
- Wymiana nawierzchni chodnika służbowego.
- Wymiana zabezpieczenia przeciwpożarowego.
- Oczyszczenie i konserwacja łożysk.
- Naprawa ciosów podłożyskowych.
- Wykonanie drenaży poprzecznych za przyczółkami.
Przepust w km 62,815 linii kolejowej nr 101 Munina – Hrebenne
Zamawiający: PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie.
Przepust o konstrukcji z rury GRP i ramy żelbetowej.
Długość obiektu – 18,12 m.
Światło poziome – 1,00 m.
Światło pionowe – 5,02 m.
Norma obciążeń – 1,00 m; 2,20 ÷ 3,06 m.
Zakres remontu:
- Wymiana konstrukcji przepustu rurę GRP z wykonaniem jednej głowicy.
- Wykonanie nowych poręczy.
- Wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego na odkrytych powierzchniach betonowych konstrukcji nośnej przepustu oraz głowicy.
- Iniekcja rys oraz oczyszczenie strumieniowo – ścierne wraz z uzupełnieniem ubytków i odprysków betonu.
- Reprofilacja skarp.


















